Kladské pomezí logo Kladské pomezí turistická oblast

Výjimečná sezona v Kladském pomezí

10. 12. 2020

  • Výjimečná sezona v Kladském pomezí

Letošní turistická sezona i celý rok 2020 byl pro organizaci destinačního managementu výjimečný hned v několika směrech. Pojďme si společně připomenout, co vše se událo v Kladském pomezí.

Největší novinkou se stal turistický produkt Božena 200, který vznikl ke 200. výročí od narození spisovatelky Boženy Němcové. Díky finanční podpoře Královéhradeckého kraje a měst Česká Skalice a Červený Kostelec vznikla nová tiskovina a webové stránky, realizovány byly reklamní kampaně a natočeno několik reportáží. Moc nás těší, že díky této propagaci stoupla návštěvnost turistických cílů oproti roku 2019 o více než 20 %.  Díky projektu Čapek se nám podařilo navázat spolupráci se zahraničním zastoupením České republiky v Japonsku, kde se Karel Čapek těší velké oblibě. Realizovali jsme pracovní cestu po jeho stopách v Kladském pomezí a ve spolupráci s Královéhradeckým krajem vznikl tištěný materiál v japonštině. Díky spolupráci s agenturou CzechTourism, Kladské pomezí získalo mediální prostor v pořadu Snídaně s Novou a v ranním vysílání Frekvence 1 v podobě soutěží o regionální produkty a pobyty na farmě Wenet a v kempu Brodský.

Naše přípravy na letní sezónu značně ovlivnila epidemie koronaviru. Nastalé situaci jsme se snažili přizpůsobit a efektivně využít všech našich možností k rozvoji cestovního ruchu v regionu. Pro naše partnery jsme vytvořili zcela nové možnosti propagace. Cílem byla především podpora těch, kteří na jaře museli uzavřít své provozovny. Epidemie zasáhla také do příprav třetího ročníku česko-polského projektu Festival zážitků. Z důvodu uzavření hranic došlo k jeho přesunutí na léto 2021. Cestovatelská hra pro rodiny s dětmi Toulavý baťoh se uskutečnila bez omezení a dokonce se do ní zapojilo o 7 % soutěžících více než loni. Pouze došlo k jejímu prodloužení na dva roky, proto ke slosování o hlavní ceny dojde až na podzim 2021. Důležitým momentem letošního roku bylo zahájení přípravy nové marketingové strategie pro destinaci Kladské pomezí ve spolupráci s Norou Dolanskou, jež má bohaté zkušenosti napříč službami cestovního ruchu u nás i v zahraničí. Dokument je projednáván a k jeho schválení by mělo dojít v prvním pololetí příštího roku.

Velmi si vážíme důvěry a podpory našich členů, bez nichž bychom nemohli existovat, a zároveň jsou pro nás velkým závazkem. Pevně věříme, že se nám společně podaří cestovní ruch podpořit natolik, aby pomohl vytvořit nové příležitosti pro náš region. 

Markéta Venclová